Alla inlägg under februari 2015

Av fettotillfitto - 26 februari 2015 00:20

Ni som läser mina inlägg lämna gärna en kommentar ??
Kram

Av fettotillfitto - 26 februari 2015 00:15

Sjuk igen bacillerna trivs i min kropp tror jag
Ont i halsen och huvudet och ändlöst trött
Har märkt att jag får mer ont i kroppen när jag inte tränar det bruka gå över när jag börja träna igen
Har abstinens efter träningen både bra och dåligt
Har många tankar över livet hur blev allt så här och hur många sår som sitter kvar pga allt jag fått höra om mitt utseende sen jag var liten
Att aldrig passa in pga min kropp
Att bli dömd i förhand efter dom scanna in min utsida och beslutat sig att tro jag är är inte bara tjock utan tjock i huvudet också
Att inte vilja lära känna mig för den jag är
Jag vet jag är tjock jag har kämpat mot det varje dag i hela mitt liv jag vet det du behöver inte skratta bakom min rygg inte gapa förstummad när jag kommer och går du behöver inte viska om mig eller titta med avsky och äckel
Jag är en person precis som du har känslor också och har samma rätt som du att finnas till och gå här och få samma respekt som du får av mig
Dom vuxna är nog värst barnen är brutalt ärliga och fråga och prats med mig
Jag har inte träffat en enda förälder o min yngsta sons klass pga det att bli dömd av föräldrarna det gör ont att känna såhär att ej våga gå till mina söners skolor pga jag är tjock och vill ej bli dömd för att vara något jag inte är
Det är inte synd om mig men jag har rätt att känna och få finnas
Jag har lärt mina barn att alla är fina oavsett hur man ser ut eller är
Jag vill ibland ha en skylt på mig med texten ja jag vet jag är tjock men jag kämpar varje dag för bli mindre och jag vill under tiden att du respektera mig för den jag är
Kram

Av fettotillfitto - 19 februari 2015 16:05

Idag har jag kört två gympass.
Imorse körde jag kondition själv 20 min gåband med mkt lutning i ganska hög fart iaf hög fart för mig
Sen gick jag trappmaskin i 34 min fy för fn vad jobbigt det va men kändes bra efter
Sen nu på eftermiddagen körde jag ett pass med Sandra först uppvärmning 10 min på crosstrainern sen knäböj med skivstång varvat med step up bräda.
Körde 6* 12 skivstång och 6 ggr stepbräda i 20 sekunder.
Jag svettades så sjukt mkt och det va jobbigt
Sen blev det hantlar 6*12 ggr och svinga den fruktansvärda kettelklotet 4*20 ggr
Jag kände mig döende och helt slut
Sen avslutades passet med gåband i ca 15 min med en fruktansvärd uppåtlutning det va så jobbigt så jobbigt jag sa flera ggr jag orkar inte men fortsatte ändå och när det va 2 min kvar börja jag gråta för det va så jobbigt då sa Sandra varför gör du detta jag grät och svarade för att må bättre och bli smal
Efter grät jag och sa att jag kände mig misslyckad
Sandra sa jag va jätteduktig och kämpa på bra
Efter kändes det så bra men arg också att jag är så stor men det ska ändras på plus att jag idag gått ner lite

Av fettotillfitto - 18 februari 2015 13:31

Idag är en sådan dag som man vill strunta i allt
Jag tränar och kämpar med maten varje dag men minskar bara i omfång
Som ifs är bra men jag känner sådant misslyckande
Misslyckad över att inte gå ner
Stressen över att inte gå ner är enorm
Stress påverkar ju inte kroppen bra på något sätt alls det vet jag
Sen extremt lite sömn påverkar mycket också
Orkar jag fortsätta min resa jag vill men just nu känns det som att jag ska bestiga världens högsta berg

Blir ledsen arg och frustrerad vill ej vara ett fetto men hur ska jag orka fortsätta
Energin är slut helt just nu och motivationen känns långt borta idag

Kram

Av fettotillfitto - 16 februari 2015 00:24

Promenaderna går jättebra och det är så skönt
Det är för första gången skönt och rofullt att gå
Jag går i min takt men har hög puls och svettas och mitt tempo har ökat mycket
Det är stor skillnad nu mot för 6 månader sedan då blev jag andfådd av att gå till brevlådan.
Är stolt över mig själv mindre nöjd med viktnergång går ingen bra.
Vad kan jag göra åt det
Vinterpromenaderna är fantastiska
Kram

Av fettotillfitto - 12 februari 2015 11:56

Promenaderna blir längre och längre. Jag orkar mer och njuter av promenaderna. Varje promenad tar ca 1 till 1.5 timme. Så jag är uppe i 3 timmars promenad per dag plus 5 dagar på gym, där jag kör styrketräning. 


Vikten går ej ner och jag äter från ett matschema. Men Sandra ber mig under 2 dagar skicka bilder på vad jag äter. Hon säger att jag äter för lite. Av till exempel proteiner. Hon hjälper mig så att det blir rätt. Jag hade tagit bort vissa saker och trodde att åt jag mindre så skulle jag gå ner. Men så funkar det inte. 

 

Min motivation till att gå är bland annat: 

* Få egen tid

* Lyssna på bra musik

* Lyssna på en bra ljudbok som jag endast lyssnar på när jag är ute och går. 

* Lugnet ute i naturen

 

Blir pepp av grannarna som säger att jag är duktig som är ute och går varje dag. 

Jobbigt när 65-åriga tanter går förbi i raskfart och säger "hejhej". Sedan försvinner de snabbt medan jag fortsätter att lunkar på i min egen takt. Men snart är jag som går förbi dom. 

 

Tränar på gymmet med Sandra. Hon får mig att må bra, får mig att skratta, gråta, känna smärta och åter smärta. Samtidigt ger hon mig självförtroende och styrka att orka. 

 

I dag tränar jag på gym som jag aldrig trodde jag skulle göra. Jag vågar vara på gymmet med min stora kropp och skäms inte längre. Jag går ut själv på promenader, vågar titta upp när jag möter folk. Jag mår bättre än någonsin. Detta skulle jag aldrig klara för 6 månader sedan. Bara att jag vågar att göra allt detta är ett stort framsteg för mig som person. 


Jag har minskat över 80 cm i omfång på knappt 6 månader. Sedan jag började med mina promenader för tre veckor sedan har kroppen börjat att dra ihop sig. Vilket att blivit en stor skillnad. Jag känner mig smidigare och mindre, trotts jag inte har gått ner mer än 16-17 kg. 


Bilden nedanför skilljer det 2,5 månader och på de månaderna tränade jag inte på 2 månader. De stora förändringarna har hänt på bara några veckor med bara promenader. 


 


Kram

Av fettotillfitto - 12 februari 2015 11:43

Efter en lång sjukdomstid så kör jag igång igen. Nu ska det banne mig hända saker! Jag fick ett sportarmband i julklapp som mäter mina steg, sträcka m.m. 


Vikten går ej bra, antingen står jag still eller också går jag upp 1 eller 2 kg. Måste få igång förbräningen. 


Tränar fem dagar i veckan med Sandra på gymmet. Ska lägga till två promenader varje dag. Ska gå minst 2 700 steg på 30 min. 


Ska börja gå med Sandra två gånger i veckan. De övriga dagarna går jag själv, två gånger per dag.

Ska börja gå med stavar också för att få en ökad förbränning.


När jag gick första gången med Sandra fick jag gå ett "vilo varv" och två stycken snabba varv. Sista biten av sista varvet så var så j-vla tungt, så att jag grät. Sandra fick dra mig i staven för att jag skulle gå framåt. Mitt i gråten sa jag: "Du som är så liten, drar mig som är så tjock." Jag kände mig som ett barn som inte orkade gå. 


Jag började att gå mina promenader med stavar, två gånger per dag i snö. Första dagen blev det 2 995 steg, vilket var mycket tycker jag. Sedan går det bara bättre och bättre. Rundorna har ökat från 3 varv till 4. 


De flesta dagarna uppnår jag över 10 000 steg. När det har gått en vecka så hade jag gått 78 500 steg. Det är jag stolt över! 


Kram


Av fettotillfitto - 4 februari 2015 21:42

Ibland är det jobbigt när hjärnan vill träna men kroppen säger nej. Nästan hela december och hela januari var jag sjuk.   

Kram 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards