Direktlänk till inlägg 30 december 2014

Nu kan början på mitt nya liv börja

Av fettotillfitto - 30 december 2014 15:41

Klockan 01:40 några månader senare låg jag och kollade in min facebook och såg ett inlägg med en tjej som hade gått uppför massor av trappor. Hon tränade stenhårt med sin PT och hon var inte jätte smal. Jag har tänkt länge på att jag skulle vilja ha en egen PT som är som Paolo Roberto. En som verkligen pushar en och skriker att aldrig ge upp utan att fortsätta att kämpa. 


Så jag skrev ett mail till PT:n som jag såg på facebook sidan. Jag skrev om min situation om allt jag har testat, bantnings metoder att gå ner i vikt. Men att jag aldrig lyckats hålla det. Att jag nu var så pass stor att jag var rädd för att jag skulle dö om jag inte gjorde någonting åt det nu. Jag frågade om dom ville ta sig an och hjälpa mig att gå ner, nå mitt mål och hålla det. Efter ca 2-3 veckor fick jag svar ifrån en kille och att han och hans kvinnliga kollega ville träffa mig och prata. Eftersom jag hade sådan stark socialfobi bjöd jag hem dem istället.

 

Den dagen dom skulle komma var jag jättenervös. Jag tänkte mig att de skulle komma två gladiatorliknande personer. Men istället kom det helt vanliga personer. Vi satt och pratade. Jag fick berätta om mitt liv och allt. Dom sa att dom ville att jag skulle sätta upp mina mål och mina motiveringar för min viktnergång och mitt liv. Samtidigt skulle de hem och fundera. Plus att jag skulle maila över mina mål till dom så att de skulle kunna ta ett beslut om de ville hjälpa mig.

 

Det här var det jag skickade till dom: 

 

Mina mål om en månad:
*Knyta mina skor själv.
*Kunna få plats i en flygstol
*Orka gå längre sträcka än nu
*Ha bättre flås än nu då det låter nu som jag ska dö när jag går .
 
Mål om ett år:
*Knäppa bh själv 
*Våga gå till skola och hämta barnen 
*Gå på föräldramöten
*Bada i vårt badkar
*Titta i en helfigur spegel 
*Bättre flås än idag
Börja boxingträna

Viktnedgång på 1 år 40 kg
 
Motivation:
*Leva ett vanligt liv utanför hemmet
*Ej dö i förtid
*Må bättre i själen
*Må bättre i magen
*Barnen ska inte skämmas över sin mamma
*Börja tycka om mig själv
*Få ett liv jag tycker om  och få vönner
*Sluta att alltid vara den fetaste överallt
*Kunna sitta överallt.
*Köpa kläder
*Våga se mig i spegeln
*Väga tvåsiffrigt resten av mitt liv
*Våga vara ute utan att skämmas
*Sluta ha ångest över att vara jag
*Att få vara jag igen

 

Efter några dagar hörde de av sig och de ville ta sig an om mig. En som tar hand om kost och träning. Och en som bara har hand om träningen. Så jag fick inte en Paolo Roberto utan jag fick två! :). 

 
 
Ingen bild

Föränderlig Främling

7 januari 2015 15:25

En vecka in på det nya året! Hur går det?

fettotillfitto

18 januari 2015 22:45

Tack som frågar! Det går bra! Efter en månads förkylning så har jag startat upp igen med träning. Kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fettotillfitto - 2 september 2015 19:33


Sommaren har varit som en bergodalbana. Har ej tränat så mkt för mitt liv har krävt min tid på annat. Ja jag kunde väl tagit mer promenader men har ärligt inte orkat pga sömnbrist och annat. Har haft tankar att ge upp och tänkt fan jag klara ej det...

Av fettotillfitto - 24 augusti 2015 14:00


Idag gjorde jag min tredje utmaning denna sommar. Från varit rädd för att visa mig ibland människor pga av min stora kropp har jag idag varit i ett inomhusbad och simmat med min älskade make så jäkla stolt att jag vågade och att jag gått framåt i sjä...

Av fettotillfitto - 17 augusti 2015 13:28


Idag utmanade jag mig själv igen. Jag badade i utomhusbassäng och simmade. Nästan 20 år sedan jag va i en bassäng. Det va jättejobbigt att gå fram till bassängen i baddräkt med min kropp. Trodde hjärtat skulle stanna. Men jag klev i o lekte med m...

Av fettotillfitto - 10 augusti 2015 20:01


Idag vågade jag göra något jag ej vågat eller gjort på 18-20 år. Jag badade i havet. Jag har inte vågat på så så många år pga min stora kropp. Min man har alltid åkt ensam och badat med barnen i alla år. Men idag tog jag modet till mig och bada...

Av fettotillfitto - 6 augusti 2015 11:51


Min vilopuls för ett år sedan låg på 96 idag ligger den på 74 en vinst för kropp och hjärta. Gick min Pw idag lite jobbigt men gick bra. Kram ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards