Direktlänk till inlägg 4 februari 2015

Citat från träningsdagbok

Av fettotillfitto - 4 februari 2015 20:37

Eftersom jag började min resa för ett tag sedan så tänkte jag skriva ikapp till nutid. Det blir lite lättare :). 


Här kommer nya citat från min träningsdagbok om hur det var att träna på gym, m.m. 


"Äntligen på gym igen. Jag tänker faktiskt så, för trots att jag har varit här några gånger så tycker jag väldigt mycket om det. Det trodde jag aldrig skulle hända."


"Vilken träningsvärk, men det känns bra. F-n vad Sandra kör med mig, men hon lyssnar när jag säger det blir för jobbigt. Jag testar allt och gör mitt bästa."


"Jobbigt när jag tycker alla tittar på mig när jag tränar. Får ångest av det. Ska jag klara av att komma tillbaka?"


"Träningsvärk från h-vete. Jag gick en snabb runda hemma och klarade av att gå två varv utan att stanna. Flåset har blivit bättre."


"Var ute och gick med min son och min dotter idag. Jag kunde gå lika snabbt som dom. Det har aldrig hänt någon gång. Jag har alltid varit en halvmeter efter."


"Min son sa till mig att vi skulle jogga när vi var ute och gick. Jag sa till honom att 'jag inte vet hur man gör'. 'Så här' sa han och joggade. Så stog han en bit ifrån mig och sa 'nu är det din tur att jogga'. Jag tänkte det kommer aldrig att gå, men jag joggade faktiskt. Även om det inte var långt så joggade jag i alla fall. Min son sa 'vad duktig du var mamma'. Jag blev alldels rörd och stolt." 


"Nu tränar jag 5 dagar i veckan på gym. Har konditionsträning och cirkelträning. Jag är imponerad av mig själv, att jag står på gymmet och tränar fast jag är tjock."


"Jag har fått min man att också gå och träna. Jag testade att träna med honom och upptäckte att jag var mer uttålig och starkare än honom på vissa saker."


"I dag var det jobbig när Sandra sa att jag skulle jogga mellan väggarna på gymmet. Jag började att stor gråta för att jag tyckte det var sjukt jobbigt att alla dom som var där skulle titta. Ville bara gå därifrån och aldrig komma mer tillbaka." 


"Nu har jag tränat på gym i nästan 4 veckor. Det är skönt för både själen och kroppen fast jag många gånger velat be Sandra dra och gå själv därifrån. För att det har varit så jobbigt."


"Har börjat att få hjärtklappningar och det känns som hjärtat pulserar uppe i halsen. När jag tar i vid träning så får jag regelbundna känningar av hjärtat. Sandra och Fredrik beslutar att jag ska gå till läkare och undersöka vad det är innan jag får fortsätta att träna."


Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fettotillfitto - 2 september 2015 19:33


Sommaren har varit som en bergodalbana. Har ej tränat så mkt för mitt liv har krävt min tid på annat. Ja jag kunde väl tagit mer promenader men har ärligt inte orkat pga sömnbrist och annat. Har haft tankar att ge upp och tänkt fan jag klara ej det...

Av fettotillfitto - 24 augusti 2015 14:00


Idag gjorde jag min tredje utmaning denna sommar. Från varit rädd för att visa mig ibland människor pga av min stora kropp har jag idag varit i ett inomhusbad och simmat med min älskade make så jäkla stolt att jag vågade och att jag gått framåt i sjä...

Av fettotillfitto - 17 augusti 2015 13:28


Idag utmanade jag mig själv igen. Jag badade i utomhusbassäng och simmade. Nästan 20 år sedan jag va i en bassäng. Det va jättejobbigt att gå fram till bassängen i baddräkt med min kropp. Trodde hjärtat skulle stanna. Men jag klev i o lekte med m...

Av fettotillfitto - 10 augusti 2015 20:01


Idag vågade jag göra något jag ej vågat eller gjort på 18-20 år. Jag badade i havet. Jag har inte vågat på så så många år pga min stora kropp. Min man har alltid åkt ensam och badat med barnen i alla år. Men idag tog jag modet till mig och bada...

Av fettotillfitto - 6 augusti 2015 11:51


Min vilopuls för ett år sedan låg på 96 idag ligger den på 74 en vinst för kropp och hjärta. Gick min Pw idag lite jobbigt men gick bra. Kram ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards