Direktlänk till inlägg 4 februari 2015

Hjärtat

Av fettotillfitto - 4 februari 2015 20:57

Eftersom jag hade haft känningar runt hjärtat regelbundet så blev jag skickad till en läkare. Som tog massor av prover, EKG som såg bra ut. Han skickade mig akut till att göra ett Arbets EKG för att kolla hur mitt hjärta mår.


Jag hade jätte ångest när jag kom dit och skulle göra det. Jag trodde att hon skulle säga att det är kört. Att mitt hjärta inte orkar med det här stora kroppen mer. 


Jag fick massor av sladdar på mig och fick först ligga ner och ta blodtryck. Som alltid är ett problem att ta på mig då jag har så stora överarmar. Den går ju inte runt mig. Jag frågade läkaren om jag hade de största armarna i världen eftersom ingen passade. Ni kanske får börja att beställa nya från USA? För där finns det fler som har större armar, sa jag. Då skrattade läkaren. Jag fick sitta på en cykel och fick cykla från lite till mycket motsånd. Så länge jag orkade. Det var asjobbigt.

 

Jag var uppe i över 160 i puls och hade ändå en syresättning på 97%. Läkaren sa att hon var imponerad av att vilket starkt hjärta jag har trots min enorma övervikt. Hon tyckte att det var bra att jag hade tagit tag i träning och kost för att få ett mer hälsosammare liv.

 

Kram 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fettotillfitto - 2 september 2015 19:33


Sommaren har varit som en bergodalbana. Har ej tränat så mkt för mitt liv har krävt min tid på annat. Ja jag kunde väl tagit mer promenader men har ärligt inte orkat pga sömnbrist och annat. Har haft tankar att ge upp och tänkt fan jag klara ej det...

Av fettotillfitto - 24 augusti 2015 14:00


Idag gjorde jag min tredje utmaning denna sommar. Från varit rädd för att visa mig ibland människor pga av min stora kropp har jag idag varit i ett inomhusbad och simmat med min älskade make så jäkla stolt att jag vågade och att jag gått framåt i sjä...

Av fettotillfitto - 17 augusti 2015 13:28


Idag utmanade jag mig själv igen. Jag badade i utomhusbassäng och simmade. Nästan 20 år sedan jag va i en bassäng. Det va jättejobbigt att gå fram till bassängen i baddräkt med min kropp. Trodde hjärtat skulle stanna. Men jag klev i o lekte med m...

Av fettotillfitto - 10 augusti 2015 20:01


Idag vågade jag göra något jag ej vågat eller gjort på 18-20 år. Jag badade i havet. Jag har inte vågat på så så många år pga min stora kropp. Min man har alltid åkt ensam och badat med barnen i alla år. Men idag tog jag modet till mig och bada...

Av fettotillfitto - 6 augusti 2015 11:51


Min vilopuls för ett år sedan låg på 96 idag ligger den på 74 en vinst för kropp och hjärta. Gick min Pw idag lite jobbigt men gick bra. Kram ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards