Direktlänk till inlägg 12 februari 2015

Mer peppad

Av fettotillfitto - 12 februari 2015 11:56

Promenaderna blir längre och längre. Jag orkar mer och njuter av promenaderna. Varje promenad tar ca 1 till 1.5 timme. Så jag är uppe i 3 timmars promenad per dag plus 5 dagar på gym, där jag kör styrketräning. 


Vikten går ej ner och jag äter från ett matschema. Men Sandra ber mig under 2 dagar skicka bilder på vad jag äter. Hon säger att jag äter för lite. Av till exempel proteiner. Hon hjälper mig så att det blir rätt. Jag hade tagit bort vissa saker och trodde att åt jag mindre så skulle jag gå ner. Men så funkar det inte. 

 

Min motivation till att gå är bland annat: 

* Få egen tid

* Lyssna på bra musik

* Lyssna på en bra ljudbok som jag endast lyssnar på när jag är ute och går. 

* Lugnet ute i naturen

 

Blir pepp av grannarna som säger att jag är duktig som är ute och går varje dag. 

Jobbigt när 65-åriga tanter går förbi i raskfart och säger "hejhej". Sedan försvinner de snabbt medan jag fortsätter att lunkar på i min egen takt. Men snart är jag som går förbi dom. 

 

Tränar på gymmet med Sandra. Hon får mig att må bra, får mig att skratta, gråta, känna smärta och åter smärta. Samtidigt ger hon mig självförtroende och styrka att orka. 

 

I dag tränar jag på gym som jag aldrig trodde jag skulle göra. Jag vågar vara på gymmet med min stora kropp och skäms inte längre. Jag går ut själv på promenader, vågar titta upp när jag möter folk. Jag mår bättre än någonsin. Detta skulle jag aldrig klara för 6 månader sedan. Bara att jag vågar att göra allt detta är ett stort framsteg för mig som person. 


Jag har minskat över 80 cm i omfång på knappt 6 månader. Sedan jag började med mina promenader för tre veckor sedan har kroppen börjat att dra ihop sig. Vilket att blivit en stor skillnad. Jag känner mig smidigare och mindre, trotts jag inte har gått ner mer än 16-17 kg. 


Bilden nedanför skilljer det 2,5 månader och på de månaderna tränade jag inte på 2 månader. De stora förändringarna har hänt på bara några veckor med bara promenader. 


 


Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fettotillfitto - 2 september 2015 19:33


Sommaren har varit som en bergodalbana. Har ej tränat så mkt för mitt liv har krävt min tid på annat. Ja jag kunde väl tagit mer promenader men har ärligt inte orkat pga sömnbrist och annat. Har haft tankar att ge upp och tänkt fan jag klara ej det...

Av fettotillfitto - 24 augusti 2015 14:00


Idag gjorde jag min tredje utmaning denna sommar. Från varit rädd för att visa mig ibland människor pga av min stora kropp har jag idag varit i ett inomhusbad och simmat med min älskade make så jäkla stolt att jag vågade och att jag gått framåt i sjä...

Av fettotillfitto - 17 augusti 2015 13:28


Idag utmanade jag mig själv igen. Jag badade i utomhusbassäng och simmade. Nästan 20 år sedan jag va i en bassäng. Det va jättejobbigt att gå fram till bassängen i baddräkt med min kropp. Trodde hjärtat skulle stanna. Men jag klev i o lekte med m...

Av fettotillfitto - 10 augusti 2015 20:01


Idag vågade jag göra något jag ej vågat eller gjort på 18-20 år. Jag badade i havet. Jag har inte vågat på så så många år pga min stora kropp. Min man har alltid åkt ensam och badat med barnen i alla år. Men idag tog jag modet till mig och bada...

Av fettotillfitto - 6 augusti 2015 11:51


Min vilopuls för ett år sedan låg på 96 idag ligger den på 74 en vinst för kropp och hjärta. Gick min Pw idag lite jobbigt men gick bra. Kram ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards