Direktlänk till inlägg 20 januari 2015

Tankar

Av fettotillfitto - 20 januari 2015 11:32

Många tror att vi som är tjocka inte har känslor.
Jag har upplevt det många gånger o mitt liv att bli uttittad fått höra kolla vad tjock hon är, hon måste äta mycket,undrar om stolen håller,jag vill inte sitta brevid tjockisen mm
Jag vet jag är stor men jag blir ledsen av att höra det det gör ont i hjärtat.
Märkte det i affärer att expediter inte ens titts åt mitt håll när jag bad om hjälp att inte bli accepterad dom en människa utan som ett fetto.
Många tror att alla tjocka äter pizza varje dag och dricker Cola äter glass ur förpackning, att vi luktar illa och är inte bara tjock på kroppen utan i huvudet också.
Så är det inte med mig iaf en del kanske gör så men inte jag.
Jag äter aldrig snabbmat dricker Cola ibland är inte tjock i huvudet och luktar gott.
Jag klär mig i stora kläder och visa ingen hud utan för mina kläder menar att mitt fett hänger ej ut.
Jag vet att jag är fet och varit det nästan hela mitt liv och har kämpat med det lika länge.
Jag tycker att dagens ideal är hemskt för barn och ungdomar att man måste vara jättesmal för att duga och passa in att tonåringar svälter sig själv för att duga det är hemskt.
Att man får inte vara sig själv för att duga.

Jag vet att det kan vara lika svårt att gå upp i vikt att gå ner 5-10 kg jag vet att det är lika jobbigt för dom som det är för mig att gå ner mina 130 kg jag vet det så väl.

Jag vill gå ner och bli en mer hälsosammare person och bli en kurvig kvinna som tycker om sig själv kunna titta mig i spegeln och tycka om det jag ser och kunna leka med mina barn igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fettotillfitto - 2 september 2015 19:33


Sommaren har varit som en bergodalbana. Har ej tränat så mkt för mitt liv har krävt min tid på annat. Ja jag kunde väl tagit mer promenader men har ärligt inte orkat pga sömnbrist och annat. Har haft tankar att ge upp och tänkt fan jag klara ej det...

Av fettotillfitto - 24 augusti 2015 14:00


Idag gjorde jag min tredje utmaning denna sommar. Från varit rädd för att visa mig ibland människor pga av min stora kropp har jag idag varit i ett inomhusbad och simmat med min älskade make så jäkla stolt att jag vågade och att jag gått framåt i sjä...

Av fettotillfitto - 17 augusti 2015 13:28


Idag utmanade jag mig själv igen. Jag badade i utomhusbassäng och simmade. Nästan 20 år sedan jag va i en bassäng. Det va jättejobbigt att gå fram till bassängen i baddräkt med min kropp. Trodde hjärtat skulle stanna. Men jag klev i o lekte med m...

Av fettotillfitto - 10 augusti 2015 20:01


Idag vågade jag göra något jag ej vågat eller gjort på 18-20 år. Jag badade i havet. Jag har inte vågat på så så många år pga min stora kropp. Min man har alltid åkt ensam och badat med barnen i alla år. Men idag tog jag modet till mig och bada...

Av fettotillfitto - 6 augusti 2015 11:51


Min vilopuls för ett år sedan låg på 96 idag ligger den på 74 en vinst för kropp och hjärta. Gick min Pw idag lite jobbigt men gick bra. Kram ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards